Arhiv tekstova Arhiv tekstova

Razglednica iz Milana

Od 27. travnja do 1. svibnja 2007. godine u Milanu (Italija)  organiziran je EUCO 2007. Što je EUCO? EUCO (European Conference) je Europska Rotaract konferencija koja se održava jednom godišnje u nekom europskom gradu, a ove godine je to bio upravo Milano.
Na konferenciji se okupljaju mladi rotaraktovci iz cijele Europe, druže se, razmjenjuju svoja iskustva iz protekle godine i nazočni su na konferenciji gdje se biraju novi članovi »upravnog odbora« Rotaract Evrope i dodjeljuju se nagrade za najbolje projekte. Ove godine je u Milanu bilo 470 sudionika iz 29 europskih zemalja.
MILANO: Kao što sam na početku napomenula, ove godine EUCO je bio održan u Milanu i moja drugarica Angela Tot i ja, obje članice Subotičkog Rotaract kluba, išle smo kao predstavnice ne samo subotičkog kluba nego i kao predstavnice Srbije.
Prije nego što sam otišla u Milano, čula sam razne priče od ljudi koji su taj grad već posjetili. Većina mi je rekla, kako je to industrijski grad koji nije lijep i u kojem nema ništa posebno za vidjeti. Tako da nisam očekivala ništa posebno, ali kada sam doputovala, mom oduševljenju nije bilo kraja. Možda Milano nema toliko kulturno-povijesnih građevina kao, recimo, Rim ili Firenca, ali ima prelijepu katedralu Duomo, puno malih popločanih ulica kojima ljudi užurbano voze bicikle, prelijepe zgrade na čijim krovovima se nalaze čitavi mali parkovi, minijaturne kafiće u kojima se može popiti pravi talijanski cappucino ili pojesti neki od specijaliteta talijanske kuhinje.
DNEVNIK:
Dan 1. – Prijam u gradskoj kući, gdje je cijeli skup pozdravljen od strane organizatora. Kratka tura kroz gradsku kuću i dvoranu gdje zasjeda gradska skupština. Sve skupštine grada su javne i svako tko hoće može im nazočiti. Nakon obilaska gradske kuće upriličen je koncert u Konzervatoriju, gdje su izvođena Bachova djela. I na koncu – tulum u diskoteci »The Bank«.
Dan 2. – Obilazak centra Milana s vodičem, kada su nam pokazali sve značajnije zgrade i ispričali nam kratku povijest samih građevina i grada. Među njima su bili: katedrala Duomo, operna kuća Skala, Kraljevska palača, itd. Poslijepodne smo posjetili Bergamo, gradić veličine Subotice, udaljen sat vremena autobusom od Milana. Bergamo se sastoji iz novog i starog grada, novi dio je kao i svaki moderan grad, dok je stari grad (Cita alta – tako ga zovu Talijani) sagrađen još u doba venecijanske države, prepun interesant-nih starih zgrada od kojih svaka krije svoju priču. Zašto je baš tamo sagrađena, zašto je okrenuta ovako, a ne onako... Nakon trosatnog obilaska starog dijela grada išli smo na večeru i degustaciju talijanskih vina u jednu vilu iz 18. stoljeća, također u Bergamu.
Dan 3. – Izlet u Monzu i na jezero Como. U Monzi smo vidjeli stazu gdje se održavaju utrke Formule 1. Budući smo obje djevojke, to nas nije baš previše impresioniralo, ali smo napravile puno fotografija da bi našim očevima mogle u potpunosti dočarati ono što smo vidjele. Como je prelijepo mondensko mjestašce s velikim jezerom oko kojeg su smještene divne vile. Hollywoodski glumac George Cloney ima kuću na obali jezera, njega nažalost, nismo vidjele, ali smo vidjele gdje mu se nalazi kuća. Izlet je obuhvaćao posjet muzeju, gdje je na naše veliko iznenađenje bila izložba slika iz beogradskog muzeja i privatna kolekcija slika porodice Karađorđević. Te večeri je bio organiziran izbor za Miss, gdje mi nismo sudjelovale, ali je naša favoritkinja pobijedila pa smo bile zadovoljne ishodom i slavile skupa s njom.
Dan 4. – Bila je održana konferencija na kojoj su nam predstavljeni novi članovi »borda«, podijeljene su nagrade za zajedničke i pojedinačne projekte. Mi, nažalost, nismo imali prijavljene projekte, ali ćemo to sigurno uraditi sljedeće godine. Navečer je organizirana gala večera, gdje su svi bili u smokinzima i večernjim haljinama. Nakon večere su svi razmjenjivali kontakte i pravile su se posljednje fotografije sa starim i novim prijateljima, koje, nadamo se, da ćemo ponovno sresti ako ne ranije onda na EUCU 2008, koji će biti organiziran u Londonu sljedeće godine.
Nadam se da sam vam uspjela bar malo približiti naš boravak u Milanu, a također se nadam da ćete doći posjetiti nas na jednom od naših sastanaka ili barem da ćete otići u Milano i vidjeti taj divan grad.
                  g

Najava događaja

28.09.2024 - Tavankutski festival voća

XIV. Tavankutski festival voća i autohtonih rukotvorina bit će održan u subotu, 28. rujna, na Etnosalašu Balažević, s početkom u 10 sati.

Manifestacija je posvećena predstavljanju privrednih potencijala i proizvoda, autentičnih rukotvorina, kao i proizvoda starih zanata. Ovom manifestacijom organizatori žele afirmirati privredni i stvaralački potencijal Tavankuta.

29.09.2024 - Festival bunjevački pisama u Subotici

Festival bunjevački pisama, 24. po redu, bit će održan u nedjelju, 29. rujna, u Subotici, u Sportskoj dvorani Tehničke škole Ivan Sarić. Vokalne soliste pratit će Festivalski tamburaški orkestar HGU Festival bunjevački pisama, koja je i organizator te glazbene manifestacije. Početak je u 19 sati.