Arhiv tekstova Arhiv tekstova

Zanimljiv spoj kulture, povijesti i predivne prirode

Putovanje u tajanstveni Vijetnam bilo je iskustvo koje će zauvijek ostati urezano u mom sjećanju. Od tropskih plaža do bučnih gradskih ulica, ovo je bio nezaboravan spoj kulture, povijesti i nevjerojatne prirode. Moj prvi korak na vijetnamsko tlo bio je u fascinantnom gradu Hanoju. Dok sam se šetao ulicama prepunim motocikala kojima se širimo miris svježe pripremljene hrane, osjećao sam puls modernog života, ali istovremeno i duh prošlosti koji se ogleda u starim zgradama i hramovima. Posjetio sam Hoan Kiem, jezero koje je djelovalo kao mirna oaza usred gradske vreve, dok me je posjet Hramu književnosti podsjetio na bogatu vijetnamsku povijest.
Nakon Hanoja, odlučio sam se zaputiti ka slikovitim pejzažima zaljeva Ha Long. Ukrcavanje na tradicionalni brod bio je kao korak unazad u vrijeme, dok sam krstario među stotinama otoka prekrivenih bujnom vegetacijom. Zalazak sunca nad zaljevom bio je prizor koji se ne može zaboraviti. Sljedeća destinacija bila je boemski grad Hoi An, poznat po svojim šarenim laternama i tradicionalnoj arhitekturi. Dok sam šetao uskim ulicama prekrivenim kamenim kućama, osjetio sam kao da sam zakoračio u vrijeme prošlih vijekova. Posjetio sam lokalnu radionicu gdje sam naučio vještinu izrade tradicionalnih vijetnamskih laterni. Nezaobilazno iskustvo bila je vožnja biciklom kroz slikovite pirinčane terase regije Sapa. Osjećaj vjetra u kosi i miris svježe zemlje pružili su mi bliski kontakt s prirodom i ruralnim životom Vijetnama. Moje putovanje kulminiralo je posjetom Ho Chi Minh gradu, gdje sam posjetio zloglasne Cu Chi tunele i saznao više o vijetnamskom ratu. Također, istražio sam uzbudljive noćne tržnice i uživao u raznovrsnoj uličnoj hrani.
Vijetnam je zemlja koja me osvojila svojom raznolikošću i toplim gostoprimstvom lokalnih ljudi, kao i ekstremno niskim cijenama. Njegova kombinacija prirodnih ljepota, bogate kulture i povijesti, čini ga neodoljivim mestom za istraživanje i otkrivanje. Moje putovanje će ostati nezaboravno, kao spoj avanture i otkrivanja koji je proširio moje vidike.
Na kraju putovanja, ono što me je posebno impresioniralo, bila je srdačnost i mirnoća lokalnih stanovnika. Njihova opuštenost i sporiji tempo života su me zaista dotaknuli. Nisu žurili nigdje, živjeli su danas za danas i odisali srećom koja je prosto zarazna. Iako imaju manje materijalnih resursa u usporedbi s nama, izgledali su sretniji i ispunjeniji. Hrana me je također iznenadila. Meso je bilo dosta bezukusnije u usporedbi s našim, dok su voće i povrće bili apsolutno neodoljivi. Njihova kuhinja je prava poslastica za sve ljubitelje svježih i ukusnih sastojaka.
Tijekom boravka imao sam priliku upoznati nekoliko ljudi s Balkana koji su se preselili u Vijetnam prije nekoliko godina. Oni su mi ispričali o svojim iskustvima rada kao nastavnika engleskog jezika djeci iz Vijetnama. Plaće su im visoke, a svakodnevni troškovi života bili su pristupačni, što im omogućava veoma udoban život. Njihova priča dodatno je potvrdila da Vijetnam ima mnogo toga ponuditi, kako u kulturnom tako i u ekonomskom smislu.
Troškovi života u Vijetnamu su za naše pojmove niski. Na primjer, cijena mjesečnog najma motora iznosi oko 5.000 dinara, što je iznenađujuće povoljno. Još jedan nevjerojatan detalj bio je cijena goriva, koja je iznosila samo 80 dinara litar. Značilo je to da smo zaista za vrlo malo novca obišli mnogo gradova i istražili razne kutke ove predivne zemlje. Osjećaj slobode koji smo doživjeli dok smo krstarili kroz različite pejzaže i gradove, teško je riječima opisati.
Saznajući više o ekonomskoj situaciji i svakodnevnom životu u Vijetnamu, shvatio sam koliko su različiti načini života i vrijednosti koje svaka kultura njeguje. Ovo putovanje me je naučilo da sreća ne ovisi samo o materijalnim bogatstvima, već i o sposobnosti da se uživa u malim stvarima, uspori tempo i duboko proživi svaki trenutak. Siguran sam da ću se opet vratiti u Vijetnam i ponovno uživati i istraživati kutke ove zanimljive zemlje.